Familie Forstinger

A hotel with a heart and a history

YOU CAN’T HELP BUT FEEL AT HOME WITH THE FORSTINGER FAMILY

Your stay at Hotel Forstinger comes with a feel-good guarantee. For Margret Forstinger – who represents the fourth generation of the family to manage the hostelry – respect for traditions, the familial atmosphere, great service and genuine hospitality at Hotel Forstinger are far more than just phrases; they are the pillars upon which the hotel’s success is based. That’s something guests are aware of every minute of their stay.

The baroque townhouse was built back in 1606, originally as a tavern, and has been a great place for guests to enjoy their time ever since. In 1927 ownership was assumed by the Forstinger family, who have always ensured the hotel maintains its traditional charm. In fact, over the decades the venue has developed into a classically modern 4-star hotel that meets the highest contemporary standards of facilities and furnishings, comfort and convenience.
 

  • 1927 – 1945:    Heinrich and Maria Forstinger
  • 1945 – 1977:    Heinrich and Helene Forstinger
  • 1977 – 2007:    Wilhelm and Margarethe Forstinger
  • 2007 – today:    Margret Forstinger

 

 



"A guarantee of customer satisfaction is something every guest can take for granted. It’s our goal to exceed expectations every time – without ever being asked.”


- Margret Forstinger (Mag.)
Owner-Manager (4th generation).

Holiday offers
Holiday offers
at Hotel Forstinger
Cuisine
Cuisine
experience delightful holidays
Holiday ideas
Holiday ideas
leisure time activities
28.10.2020
- Herbert, solo_traveller from Germany
27.10.2020
- Ulrich, solo_traveller from Austria
24.10.2020
- Pietro, review_category_group_of_friends from Germany
23.10.2020
Stanza pulita, ottima colazione.....
Stanza pulita, ottima colazione.. consigliato
- Davide Pasqualetto
16.10.2020
Gutes Stadthotel in zentraler Lage mit leckerem Frühstück
Positiv: Die Zimmer modern,Matratze ehersehr weich,sonst aber der abslute Hammer: Das Frühstück-mehr als alles da,extrem lecker!. Negativ: nix.
- Robert, business_traveller from Austria
08.10.2020
Top Service!
Ich habe mich sehr wohl gefühlt . Das Wasser wurde erst nach mehreren Minuten warm.. Nur das warme Wasser . Netterweise wird mir immer schon sehr früh ein...
- Hotel Guest
08.10.2020
Es gibt die Möglichkeit, sich...
Positiv: Es gibt die Möglichkeit, sich jederzeit einen Kaffee/Espresso (mit Gebäck!) oder Wasser selbst zu holen.
- Hrs.de User, Geschäftsreisender
06.10.2020
Ich reise geschäftlich sehr viel und...
Ich reise geschäftlich sehr viel und übernachte mehrmals wöchentlich. Selten bin ich so zufrieden gewesen wie bei hier! Das Frühstücksangebot verdient einen...
- Norman Rugo
02.10.2020
Gute Stimmung und sehr freundliches Personal
Die Gastfreundschaft scheint einen sehr hohen Stellenwert zu haben. Ich habe mich sehr wohl gefühlt. Das Zimmer war groß und sehr sauber, ruhig in den...
- Hotel Guest
02.10.2020
Gemütlich, entspannte Atmosphäre und eine gute Qualität! Perfekte Kombination.
Positiv: Ich war mehr als nur zufrieden! Ich komme bestimmt bald wieder!.
- Elias, business_traveller from Austria
Picture gallery
get an insight